لوگوی تایید
ایمیل مارکتینگ همچون شمشیری دولبه است ، همانطور که می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد و کارتان را متحول کند ، به همان اندازه نیز خطرناک است و می تواند کسب و کار شما را نابود سازد . پس ضروری است که این مهم را به دست متخصصین بسپارید . گیلان گرافیک با 20 سال تجربه به صورت حرفه ای تبلیغات شما را به دست مخاطبین هدفتان خواهد رساند .
لطفا دقایقی وقت خود را صرف خواندن مطالب این صفحه کنید تا بخوبی از کم و کیف کار آگاه شوید . ما صادقانه همه ی موارد را برایتان بازگو می کنیم
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و در دست بودن اسمارت فون ها ( گوشی های هوشمند ) و امکانات به روز و جذاب آن ها، افراد دسترسی بیشتری به اینترنت و ایمیل های خود خواهند داشت. علاوه بر آن شاید در خواست داده باشند که از طریق پیامک هیچ تبلیغی را دریافت نکند و یا حتی بیش از اینکه اقدام به ارسال پیامک کنند از ارسال ایمیل استفاده نمایند.
تمام این موارد باعث می شود تا بتوانیم از ارسال ایمیل علاوه بر یک راه ارتباط شخصی، به عنوان یک روش تبلیغاتی استفاده نماییم.
البته در ایمیل مارکتینگ باید به برخی نکات توجه کرد ، که البته گیلان گرافیک با 20 سال تجربه تمامی موارد را در نظر می گیرد .
ارسال ایمیل انبوه؛ مثبت یا منفی در ایمیل مارکتینگ؟
بالاخره ایمیل انبوه بفرستیم یا نه؟ ارسال ایمیل انبوه برای ما اثرات مثبت دارد یا منفی؟ همیشه دغدغههایی نسبت به ارسال تعدادی زیادی ایمیل وجود دارد و برخی معتقدند نباید این کار را انجام دهیم. اما در طرف مقابل نیاز داریم با مخاطبان زیادی در ارتباط باشیم. در این مطلب پاسخ سوالات مختلف و موارد دیگر را بررسی میکنیم.
ایمیل مارکتینگ و اهمیت آن
قبل از بررسی ارسال ایمیل انبوه و مزایا و مضرات آن، باید اهمیت ایمیل مارکتینگ را درک کرده باشیم. این کانال از بازاریابی دیجیتال، بهمعنای استفاده از ایمیل برای تحقق اهداف بازاریابی برند یا کسبوکار است. یعنی بستهبه هدفی که برای بازاریابی تعیین شده، با ارسال ایمیل به مخاطبان بالقوه، آنها را به انجام کاری خاص تشویق میکنیم، یا آنها را برای دریافت ایمیلهای بعدی که مستقیماً از آنها میخواهند کاری را انجام دهند آماده میکنیم. خیلیها تصور میکنند دوران استفاده از ایمیل به پایان رسیده است. مخصوصاً استفاده از آن درجهت تحقق اهداف بازاریابی را کاری عبث و بیهوده میدانند؛ اما حقیقت چیز دیگری است. اگر از این کانال بهشکل اصولی استفاده شود، نتایج بسیار خوبی را درقیاس با مبلغ هزینه شده میبینید؛ یعنی دراصل ایمیل مارکتینگ یک کانال تاثیرگذار در فرایند بازاریابی است که اتفاقاً مقرونبهصرفه هم هست.
ایمیل قدیمیترین وسیله ارتباطی دیجیتال است که تقریباً همسنوسال خود اینترنت است. بیش از نیمی از کاربران اینترنت ایمیل دارند. طبق نتایج یک تحقیقات، روزانه نزدیک به 200 میلیارد ایمیل ارسال میشود که بیش از نیمی از این تعداد مربوط به کسبوکارهای مختلف است. این آمار نشان میدهد ایمیل هنوز هم راه ارتباطی محبوب بین کسبوکارها است. مهمترین مزیت بازاریابی ایمیلی حفظ رابطه برند با مشتریان بالقوه و مشتریان قدیمی است. دراصل بااستفاده از ایمیل مارکتینگ میتوان هم برای جذب مشتری جدید تلاش کرد و هم قدیمیها را به چرخه خرید بازگرداند.
ایمیل مارکتینگ؛ یک شمشیر دو لبه
احتمالاً بارها درمورد تیغ جراحی و فردی که تیغ را در دست دارد شنیدهاید. اگر این تیغ در دستان یک جراح متخصص باشد، زندگی افراد نجات داده میشود. درنقطه مقابل اگر همان تیغ را به یک قاتل زنجیرهای بدهید، جان یک یا چند انسان درمعرض خطر است. این حکایت خنثی بودن ابزار را نشان میدهد؛ یعنی تیغ جراحی ذاتاً ماهیت خوب یا بدی ندارد و این فرد استفادهکننده است که خیر یا شر بودن آن را تعیین میکند. ایمیل مارکتینگ هم دقیقاً مانند تیغ جراحی است. نه اینکه ناجی یا گیرنده جان انسانها باشد، اما میتواند در موفقیت یا شکست کسبوکارها نقش تعیینکنندهای داشته باشد.
شاید بتوان گفت ایمیل مارکتینگ بهنوعی تیغ جراحی کسبوکارها در دنیای دیجیتال است.
بازاریابی ایمیلی اگر بهدرستی انجام شود، تصویری مطلوب و متناسب با آن چیزی که میخواهید مشتری از کسبوکارتان داشته باشد، خلق میکند؛ اما اگر برنامهریزی درستی برای استفاده از این کانال نداشته باشید و صرفاً فقط بخواهید ایمیل ارسال کنید، نهتنها نتیجه نمیگیرید، بلکه ممکن است ضرری سنگین به کسبوکارتان وارد کنید. برای اینکه ایمیل مارکتینگ سوخت پیشروی کسبوکارتان باشد و نه مانعی در مسیر آن، باید بهدرستی از این کانال استفاده کنید.
ارسال ایمیل انبوه؛ یکی از اشتباهات در ایمیل مارکتینگ
عنوان این قسمت به راحتی پاسخ پرسشی را میدهد که همان ابتدای مطلب مطرح کردیم. اما چرا ارسال ایمیل انبوه برای کسبوکارها مضر است؟ در دنیای دیجیتال افراد پیوسته در معرض حجم زیادی از محتوا قرار دارند. مسلماً امکان مصرف تمام این محتواها برای آنها فراهم نیست، مگر آنهایی که نیازی از ایشان برطرف میکنند. پس باید ایمیلتان بهدست افرادی برسد که نیازمند محتوای درون ایمیل هستند. درغیر اینصورت ایمیل شما هم به خیل عظیم محتواهای بیارزشی میپیوندد که مصرف نمیشوند. ارسال ایمیل انبوه به افراد مختلف، بدون درنظر گرفتن این موضوع که آیا آنها مخاطبانتان هستند یا نه، نوعی ایجاد مزاحمت است. این مزاحمت سبب میشود ایمیل شما اسپم محسوب شود و کسبوکارتان بهعنوان هرزنامه در ذهن مخاطبان نقش ببندد.
یکی از بایدهای علم نوین بازاریابی، بخشبندی بازار و مخاطبان است؛
یعنی قبل از هر اقدامی باید مخاطبان و مشتریان بالقوهتان را شناسایی کنید (که گیلان گرافیک این کار را برای شما انجام داده است ) و پیامتان را بهدست آنها برسانید. ارسال ایمیل انبوه اقدامی مخالف این قاعده است. اگر پرسونایی تعریف نشده باشد، نمیتوان محتوای ایمیل را مطابق نیازهای او تهیه کرد. درنتیجه ایمیلی که ارسال میکنید اسپم میشود.
جمعبندی:
ایمیل بهعنوان قدیمیترین راه ارتباطی در دنیای اینترنت، همچنان یکی از تاثیرگذارترین کانالهای بازاریابی دیجیتال بهحساب میآید. باتوجه به اینکه بیشاز نیمیاز کاربران اینترنت ایمیل دارند و درصد بالایی از ایمیلهای مبادلهای روزانه مربوط به مسائل تجاری است، ایمیل مارکتینگ میتواند ابزاری بینظیر برای تحقق اهداف بازاریابی کسبوکارهای گوناگون باشد. مزایایی مثل مقرونبهصرفه بودن و حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید، اهمیت ایمیل مارکتینگ را توجیه میکنند. البته اگر قصد استفاده از ایمیل مارکتینگ را دارید، حتماً این موضوع را درنظر بگیرید که باید طبق اصول و قواعد پیش بروید، اگرنه ممکن است ناخواسته به کسبوکارتان آسیب بزنید. یکی از اشتباهات رایج که مضرات بسیار زیادی را بهدنبال دارد، ارسال ایمیل انبوه به افراد مختلف است. بدون درنظر گرفتن این موضوع که آیا دریافتکننده اصلاً نیازی به محتوای ایمیل دریافتی دارد یا خیر؟
نتیجه گیری:
بنا به موارد مطرح شده ما ایمیل مخاطبین کسب و کارهای مختلف را به صورت جداگانه و طبقه بندی شده جمع آوری کردیم و ایمیل های تبلیغاتی شما را به دست مخاطبین حقیقی تان می رسانیم .
آرشیو منظم ، جدید و طبقه بندی گیلان گرافیک ایمیل مخاطبین اصناف و کسب و کارهای گوناگون را به صورت تفکیک شده دارد . لازم به ذکر است که این آرشیو ماهیانه آپدیت می شود .
کلیه ی ایمیل های این آرشیو چک شده هستند . به هر ایمیل بیشتر از ده بار تبلیغات ارسال نمی شود و پس از دریافت ده ایمیل تبلیغاتی ، ایمیل فوق از لیست ایمیل ها حذف می شود .
چرا گیلان گرافیک ؟
در خصوص پاسخ به این سئوال مهم باید در نظر داشته باشید که محدودیت هایی هنگام ارسال ایمیل از طریق سامانه هایی از قبیل جیمیل، یاهو، وب میل و خدماتی که در هاست اشتراکی سایت شما ارائه گشته است وجود دارد که در گیلان گرافیک از بین خواهند رفت :
عدم امکان طراحی قالب حرفه ای
عدم ارائه گزارش از وضعیت ایمیل های ارسال شده (ارسال شده، تحویل داده شده، باز شده و…)
محدودیت در سرعت ارسال و احتمال لغو ارسال ها
محدودیت در تعداد گیرندگان و احتمال معلق کردن ارسال به دلیل تعدد گیرندگان
احتمال نسبتاً زیاد اسپم شدن ایمیل به دلیل استفاده از آی پی اشتراکی
عدم امکان تنظیم ارسال های منظم به صورت زمان دار و…
عدم امکان اتصال و سفارش ارسال های خاص از طریق سایت
نداشتن بانک ایمیل مخاطبین هدف شما به منظور تبلیغات هدفمند
احتمال عدم تنظیم صحیح رکوردهای SPF، DKIM، PTR و… و در نهایت ارسال اسپم و یا نهایتاً بلاک شدن ایمیل
و…
در نتیجه در گیلان گرافیک برای هر یک از موارد فوق راهکاری منطقی و موثر در نظر گرفته شده است تا بتوانیم ایمیل های شما را با ظاهری شیک و گرافیکی زیبا طراحی کرده و به دست مخاطبین هدفتان برسانیم .
خدمات مرتبط :